Grafički dizajneri se bave likovnim oblikovanjem knjiga i časopisa, kalendara, promotivnih materijala, izradbom posjetnica, plakata, osmišljavanjem vizualnog identiteta tvrtki (dizajniranjem logotipa, memoranduma, posjetnica i koverti). Oni prije svega vode računa o tomu da predmeti koje dizajniraju budu privlačna izgleda, uočljivi i prepoznatljivi. Može se reći da se bave “vizualnom komunikacijom”.
Grafički proizvod osim funkcionalne mora imati i estetsku „poruku“. Zbog toga zanimanje Grafički urednik – dizajner ima važnu ulogu u izradi proizvoda. Iz svega ovoga lako se da zaključiti da je kreativnost osnova ovog zanimanja. Naš nastavni plan i program upravo je napravljen u tom obliku da se uz dinamičnu praktičnu nastavu, rad na računalu (Adobe programski paketi) i uz primjenu novih tehnologija (multimedija), te široki raspon stručnih predmeta dobiju znanja koja će biti konkurentna na tržištu rada.
Kreativnost u oblikovanju ali i poznavanje grafičkih tehnoloških procesa daje jednu cjelinu u znanjima koje učenik dobiva nakon četverogodišnjeg školovanja. Također učenik može nakon završetka školovanja nastaviti obrazovanje na nekom od (umjetničkih ili grafičkih – tehničkih) srodnih viših škola ili fakulteta.