Četvrtu godinu za redom tijekom nastavne godine organiziramo tematski tjedan. Projekt se provodi u 2. i 3. razredima. Ove godine tema je “Klima i klimatske promjene”.
Svjedoci smo klimatskih ekstrema na svim kontinentima. Kako ovaj fenomen utječe na naš svakodnevni život? Što možemo očekivati u budućnosti? Samo su neka od pitanja koja su nametnula ovu temu. Nije nam namjera dati odgovore na ta teška pitanja, već osvjestiti ovaj globalni problem među našim učenicima.
Ovim oblikom nastave unosimo nešto novo, neku živost u postojeći šablonizirani oblik poučavanja. Pokušavamo promovirati tematsku nastavu kao oblik nastave za koji mislimo da ima najveći efekt kod učenika, u smislu razumijevanja i prihvaćanja određenog gradiva. Mišljenja smo, kada učenik o istoj temi sluša iz kuta društvene grupe predmeta, pa zatim i iz kuta prirodoslovlja, onda određeni problem ili temu može bolje sagledati i postići bolje ishode učenja što je cilj svih kurikularnih reformi.
Također zadanu temu provodimo i u strukovnom dijelu nastave gdje povezujemo struku s zadanom temom i dobivano određeni proizvod (dizajn loga projekta, fotografije, video uratke ili brošure). Svjesni smo da za dublju i kvalitetniju pripremu ovakvog oblika nastave bi trebalo puno više pripreme i organizacije mnogih detalja koje mi nismo u stanju u zadanom vremenu i s zadanim ljudskim resursima realizirati, no ne odustajemo od ove ideje.
Letimična anketa učenika tijekom proteklih godina pokazala je da učenici vole i žele ovakav oblik nastave i da su često nezadovoljni, ako od određenog kolegija ili nastavnika nisu dobili onoliko koliko su očekivali, što također potvrđuje ispravnost naše želje da provodimo ovakav tip nastave.
Zagreb, 04.studeni 2019.
Dubravko Deželić – Ravnatelj škole
