Tematska nastava na satu hrvatskog jezika

Tematski tjedan-izvještaj

Na nastavi Hrvatskog jezika učenici 2.a, 2.b i 2.c razreda čitali su i interpretirali jedno od najznačajnijih djela hrvatske renesanse, prvi hrvatski putopisni spjev Ribanje i ribarsko prigovaranje čiju 450. godišnjicu objavljivanja obilježavamo ove godine. Djelo je po mnogočemu doprinjelo bogatstvu hrvatske baštine. Osim prvih notnih zapisa bugarštica, u djelu se spominje i paprenjak iz Staroga Grada, slastica koja ima tradiciju dužu od 800 godina, kolačić koji je prije točno deset godina uvršten na listu zaštićenih kulturnih dobara Republike Hrvatske.
Učenici su bili podijeljeni u tri skupine.
Prva skupina imala je zadatak prikupiti i proučiti podatke o „starogrojskom paprenjoku“, zatim osmisliti tekst za reklamu i skicirati ideju promidžbe paprenjaka. Ovim zadatkom predviđena je i međupredmetna suradnja jer će učenici pomoću predložaka izrađivati reklamu na nastavi Animacije.
Druga skupina odabrala je dio teksta te su ga osuvremenili, prepjevali na svoj način(hip hop).
Treća skupina osmislila je i izradila plakat pod nazivom Ribanje u brojkama na kojem su istaknuli sve važne bojeve u djelu (450 godina od objavljivanja, 10 godina od uvrštavanja paprenjaka na listu zaštićenih kulturnih dobara Republike Hrvatske, 3 dana putovanja, 2 ribara…).
Nakon odrađenih zadataka, izveden je kviz koji sam pripremila u digitalnom alatu Edpuzzle. Kviz se sastojao od gledanja reportaže HRT-a koja donosi priču o snimanju cjelovečernjeg igranog filma Ribanje i ribarsko prigovaranje, redatelja Milana Trenca. Učenici su se sami podijelili u dvije natjecateljske skupine. Bilo je zabavno!
Tematskom nastavom ostvareno je poticajno suradničko okruženje u kojem smo svi uživali i nešto naučili!

Mateja Vignjević, prof.

Tijekom Tematskog tjedna učenici 3.A i 3.B razreda obradili su temu Hrvatska kulturna baština, s naglaskom na nematerijalnu baštinu. Motivacija je bio plakat o hrvatskoj nematerijalnoj baštini pod zaštitom UNESCO-a.

Vera Molnar, prof.