Terenska nastava u Toskani – iskustvo koje se pamti

Učenici četvrtih razreda Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju Zagreb imali su priliku sudjelovati na nezaboravnoj terenskoj nastavi u Toskani, Italija. Putovanje je započelo u noći 22. travnja 2025., a prva postaja bila je slikoviti gradić Lucca, poznat po svojim dobro očuvanim renesansnim zidinama koje i danas uokviruju povijesnu jezgru grada. Šetnja uskim ulicama Lucche pružila je učenicima osjećaj autentičnog srednjovjekovnog ambijenta.

Nakon posjeta Lucchi, grupa je nastavila prema Montecatini Termama, poznatom lječilišnom gradu u kojem su učenici bili smješteni tijekom boravka u Italiji. Ovaj mirni gradić poslužio je kao idealna baza za daljnje izlete u srce Toskane.

Sljedećeg dana, 23. travnja, učenici su posjetili Firenzu, kolijevku renesanse i jedno od najvažnijih kulturnih središta Europe. U pratnji lokalnog vodiča razgledali su znamenitosti poput impresivne katedrale Santa Maria del Fiore (Duomo) te slavnog Ponte Vecchio, najstarijeg mosta preko rijeke Arno. Nakon vođenog obilaska, učenici su imali slobodno vrijeme za samostalno istraživanje grada i druženje u autentičnom firentinskom okruženju.

Posljednjeg dana, 24. travnja, posjetili su Pisu, gdje su na Trgu čuda (Piazza dei Miracoli) razgledali svjetski poznatu Kosi toranj, katedralu i baptisterij – iznimne primjere romaničke arhitekture. Nakon ručka, krenuli smo natrag prema Zagrebu, puni dojmova i novih znanja.

Posebnu atmosferu putovanja upotpunila je vodičica Petra, koja je učenicima kroz zanimljive priče i anegdote približila bogatu povijest i kulturu Toskane. Također, vožnja autobusom protekla je ugodno i opušteno, što je dodatno pridonijelo pozitivnom iskustvu cijele grupe.

Cilj ove terenske nastave bio je produbiti razumijevanje europske povijesti, umjetnosti, kulture i arhitekture, ali i razvijati kritičko mišljenje kroz analizu povijesnih spomenika i kulturnih djela. Uz to, ovakva putovanja doprinose usvajanju stranih jezika, boljem poznavanju geografije, kao i razvoju osobnih vještina poput orijentacije, samostalnosti i timske suradnje.

Učenici su putovali u pratnji profesora Mateje Vignjević, Ane Jović, Andrea Posmodija i Filipa Matkovića, koji su uz stručno vodstvo i organizaciju omogućili da ova edukativna avantura ostane u trajnom sjećanju svih sudionika.

Vijest uredila: Ana Jović